I wanna be with you

Denna ovisshet är hemsk, att inte kunna hjälpa till på något sätt, man får bara sitta och vänta & hoppas att man ska få svar på sina frågor. Man vet inte hur man ska hantera alla känslor som man känner.


Jag vet att det förmodligen sitter en hel del människor som tycker jag är helt sjuk som är ute och umgås med mina vänner osv. Innan ni har suttit i min situation så yttra er inte ens. Alla hanterar vi sorg & smärta på helt olika sätt och just nu behöver jag komma bort från det & bara stänga av.. jag orkar inte må såhär fruktansvärt dåligt längre, det håller på att ta död på mig.


Allt jag gör påminner mig om fredrik, jag klarar inte ens vara hemma i min lägenhet för jag bara ser oss göra allt vi har haft för oss där. Saknar att ligga i sängen & bara mysa, saknar höra hans röst, saknar att han alltid tryckte sina pekfingrar i mina revben så man inte kunde göra annat än ligga och asgarva, saknar hans söta lilla min när han bet sig i läppen, saknar hans röst när han säger "myra", Jag saknar precis allt med honom.. saker som gjorde honom så fruktansvärt speciell.




Smärtan jag har för att inte veta vart du är eller vad som hänt är helt sjukt jobbig. Tanken att bara ge upp allt slår mig flera gånger om dagen. Hade jag första dagen på skolan vetat att du skulle orsaka denna smärta hade jag fortfarande valt dig, du har gett mig så otroligt lyckliga månader att jag tar vilken smärta som helst för dig.


I just wan't you home again




Jag vet faktiskt inte om jag skrivit någon gång, men jag kallade alltid fredrik för min säl. I mitt huvud så ser jag en tecknad söt liten säl, dom är så otroligt bedårande och därför valde jag att kalla honom för sälen. Så det var ett fint smeknamn & inte ökennamn enligt mig.


Någon vecka innan allt detta så hade vi en diskussion, vi pratade om att han inte gillade att jag kallade honom för " sälen " han sa att han tog det som nått negativt, så förklarade jag min version, att jag tycker sälar är bedårande och tänker endast på det.


Hursomhelst så kom vi in på om vi någonsin sett en säl, jag var helt övertygad om att det inte ens fanns sälar i sverige, jag vart helt chockad. Under mina 21 år hade jag aldrig sett en säl. Och när han sa att det fanns i sundsvall så var jag övertygad om att han hittade på.


2-3 dagar efter hans försvinnande sitter jag & min syster nere vid hamnen vi hade varit ute och letat efter honom tillsammans med ett gäng andra.. jag sitter och kollar ner i backen, så säger micha " vad äre där? är det en fisk?? .. näää... det är ju en säl "


JA! jag såg en säl.. och det första jag tänkte på var att jag ville ringa fredrik och berättat att jag sett en säl. Ni får tycka att jag är hur konstig som helst, men jag ser fortfarande det som ett tecken... men jag vet inte vad det betyder. Jag vet bara att slumpen att se en säl i detta sammanhang är ungefär lika med noll. Jag saknar dig min underbart fina lilla älskade säl.

Kommentarer
Postat av: Ems

jag blir alldelens tårögd! Sälar haar något med en bortgång att göra tror jag! Samma natt som min mormor gick bort, drömde ja om sälar.. Och i drömmen så sa min mormor "titta så fina dom är, där dom är, dit ska jag" dagen efter va min mormor död, och jag och mina systrar va nere på klampenborg (i njurunda) och såg en säl sticka upp huvudet.



Jag kände inte fredrik, men ha gemensamma vänner med honom. Jag beklagar sorgen! Ta hand om dig! Kram

2011-06-15 @ 12:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0