I make the good girls go bad

Testa dig – dricker du för mycket? 11 Varningssignaler


Du behöver dricka mer och mer för att uppnå samma effekt.
(det behöver väll alla? :) man är ju inte 14 föralltid och blir full på 1 öl.)


Du har ett lättväckt sug efter alkohol. När du ska dricka lite blir det oftast så att du dricker mycket.
(för att jag ska få ha kvar min titel: party like a rockstar, så kör jag alltid ALL IN!)


Du dricker alkohol hemma innan du går till en fest för att vara säker på att få i dig tillräckligt mycket.
(självfallet? vill ju inte missa något.)

 

Du funderar på vita veckor.
(Sånna existerar inte, men hade varit trevligt.)

 

Du pratar om att sluta dricka helt, men inte nu utan senare när det passar bättre.
(i graven lovar jag att sluta dricka :p)

 

Du erkänner inte hur mycket du druckit, ens för dig själv.
(jo men det gör jag :) jag drack absolut bara 1 cider sist ;)


Du döljer för andra hur mycket du dricker. Du tar lite större drinkar eller flera i skymundan.
(hehehehe :$)


Du märker att ditt drickande påverkar din ekonomi.
(inte så farligt ännu iallafall.)

 

Du hittar ofta ursäkter för att få dricka.
(vadå ursäkter? ;) det är tillfällen)

 

Du ser till att du alltid har alkohol hemma.
(jag gillar att vara spontan, utan alkohol hemma kan jag icke det.)

 

Du tycker att det smakar gott med en kall öl dagen efter en riktig fylla.
(där drar tillochmed jag gränsen :) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0